Wij van DAKaccent zijn ons ervan bewust dat je graag wil weten welke persoonsgegevens we
verzamelen, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we deze gegevens veilig houden.
DAKaccent is de verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening
Gegevensbescherming (EU) 2016/679 (“AVG”).

In deze Privacyverklaring vertellen we je graag meer over het gebruik van je persoonsgegevens en
je privacyrechten. Neem gerust contact op als je vragen hebt. Je kunt ons bereiken via:

DAKaccent Nederland B.V.
Postbus 398
5060 AJ Oisterwijk
info@dakaccent.nl

Welke gegevens verwerken we?

Welke gegevens we verwerken, hangt af van de relatie die je met ons hebt. Hierna kan je lezen
welke gegevens we verwerken als je klant bij ons bent, producten of diensten aan ons levert, bij
ons solliciteert of op een andere manier contact met ons hebt.

Klanten

DAKaccent verwerkt de volgende (categorieën van) persoonsgegevens van (contactpersonen van)
klanten:

  • NAW-gegevens (naam, voornamen, voorletters, titulatuur, geslacht, adres, postcode,
    woonplaats) zoals door (de contactpersonen van) de klant verstrekt;
  • Overige (contact)gegevens (telefoonnummer, e-mailadres en soortgelijke voor
    communicatie benodigde gegevens) zoals door (de contactpersonen van) de klant
    verstrekt;
  • Gegevens met het oog op het berekenen en vastleggen van vergoedingen en uitgaven, het
    doen van betalingen en het innen van vorderingen, waaronder het bankrekeningnummer
    zoals door (de contactpersonen van) klant is verstrekt;
  • Andere gegevens van klanten waarvan de verwerking is vereist ingevolge van of
    noodzakelijk is om aan de toepasselijke wet- of regelgeving te voldoen, zoals door (de
    contactpersoon van de) klant verstrekt of verkregen uit openbare bron, zoals het
    Handelsregister.
Leveranciers

DAKaccent verwerkt de volgende (categorieën van) persoonsgegevens van personen van wie
DAKaccent producten of diensten afneemt of die werkzaam zijn bij deze leveranciers (hierna:
“leveranciers”):

  • NAW-gegevens (naam, voornamen, voorletters, titulatuur, geslacht, adres, postcode,
    woonplaats) zoals door (de contactpersoon van de) leverancier verstrekt;
  • Overige contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres en soortgelijke voor
    communicatie benodigde gegevens) zoals door (de contactpersoon van de) leverancier
    verstrekt;
  • Gegevens met het oog op het doen van bestellingen, het inkopen van diensten; het
    berekenen en vastleggen van vergoedingen en uitgaven en het doen van betalingen en het
    innen van vorderingen, waaronder het bankrekeningnummer zoals door (de
    contactpersoon van de) leverancier verstrekt;
  • Andere gegevens van leveranciers waarvan de verwerking is vereist ingevolge van of
    noodzakelijk is om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving, zoals door (de
    contactpersoon van de) leverancier verstrekt of verkregen uit openbare bron, zoals het
    Handelsregister.
Sollicitanten

Wanneer je bij ons solliciteert, verwerken wij de volgende (categorieën van) persoonsgegevens:

  • NAW-gegevens (naam, voornamen, voorletters, titulatuur, geslacht, adres, postcode,
    woonplaats), zoals door jou verstrekt;
  • Overige contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres en soortgelijke voor
    communicatie benodigde gegevens) zoals door jou verstrekt;
  • Nationaliteit en geboortedatum zoals door jou verstrekt;
  • Beschikbaarheid, CV en arbeidsverleden, opleidingshistorie (kopieën diploma’s,
    cijferlijsten, stagebeoordelingen, certificaten, getuigschriften), motivatiebrief zoals door
    jou verstrekt;
  • Referenties zoals door jou of een referent verstrekt, gegevens betreffende de functie
    waarnaar gesolliciteerd is, aantekeningen sollicitatiegesprekken en schriftelijke
    communicatie met jou.
Derden

Wij kunnen de volgende (categorieën van) persoonsgegevens van derden (zoals
websitebezoekers, contactpersonen van potentiële klanten, referenten etc.) verwerken:

  • NAW-gegevens (naam, voornamen, voorletters, titulatuur, geslacht, adres, postcode,
    woonplaats), voor zover aan ons bekend gemaakt;
  • Overige contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres en soortgelijke voor
    communicatie benodigde gegevens), voor zover aan ons bekend gemaakt;
  • Gegevens met betrekking tot elektronische berichten afkomstig van of bestemd voor
    derden en gegevens die noodzakelijk zijn om met deze derden contact te onderhouden;
  • Gegevens in verband met een bezoek aan de onze websites, waaronder het IP-adres, de
    bezochte website, het klik- en surfgedrag, de internetbrowser die je gebruikt en de duur
    van een bezoek of sessie, zie ook de informatie in de cookiebanner;
  • Bij referenten: persoonsgegevens die in de verstrekte referentie zijn opgenomen;
  • Andere gegevens van derden die uit openbare bron zijn verkregen of door derden aan ons
    zijn verstrekt in het kader van onze dienstverlening of de beslechting van een geschil.
Cameratoezicht

Wij maken op onze locaties gebruik van cameratoezicht.

Op basis van welke grondslagen en waarom verwerken wij jouw persoonsgegevens?

Wij verwerken jouw persoonsgegevens op basis van een of meer van de volgende juridische
grondslagen:

a) Wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij je partij bent
of het op jouw verzoek verrichten van precontractuele handelingen;

b) Wanneer dit noodzakelijk is om aan een wettelijke verplichting te voldoen;

c) Wanneer dit noodzakelijk is ter behartiging van onze gerechtvaardigde belangen of de
belangen van een derde;

d) Met jouw toestemming.

Wanneer wij jouw persoonsgegevens verwerken op basis van jouw toestemming, zullen wij deze
afzonderlijk aan je vragen. Je mag jouw toestemming altijd weer intrekken. Wij wijzen je erop dat
het intrekken van je toestemming de rechtmatigheid van de verwerking van jouw
persoonsgegevens vóór de intrekking van jouw toestemming, onverlet laat.

Wij gebruiken bovenstaande persoonsgegevens voor onderstaande doeleinden waarbij per
doeleinde wordt aangegeven op basis van welke hierboven genoemde grondslag (a t/m d) wij dit
doen. Wanneer een verwerking is gebaseerd op de grondslag van het ‘gerechtvaardigd belang’,
wordt dit belang kort toegelicht. Indien je hier specifieke vragen over hebt, kan je altijd contact
opnemen.

Doeleinden met daaraan gekoppelde grondslagen:
  • om de gevraagde diensten en producten te kunnen verlenen, te analyseren, onderhouden,
    optimaliseren en te beveiligen (a, b en c: het kunnen aanbieden en verbeteren van de
    dienstverlening);
  • voor onze administratie, waaronder het berekenen of vastleggen van vergoedingen of
    uitkeringen, inkomsten en uitgaven, het betalen en het innen van vorderingen (met
    inbegrip van het inschakelen van incassobureaus of deurwaarders) (a, b en c: het belang
    om een correcte administratie te kunnen voeren);
  • voor het kunnen behandelen van eventuele klachten en geschillen over onze producten
    en dienstverlening (a, b en c: ter verdediging van rechten, ter behoud en verbetering van
    bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling en ter verbetering van de
    kwaliteit van onze dienstverlening);
  • om contact met je te houden en om met je te communiceren, bijv. om jouw vragen te
    beantwoorden (a, b en c: ons belang om met onze klanten te communiceren en in contact
    te blijven, d);
  • voor het behandelen van je sollicitatie (a, b, c: ons gerechtvaardigde belang om te
    beoordelen of je geschikt bent voor de openstaande vacature en d: toestemming indien je
    langer in portefeuille wil te blijven, zie: “Hoelang bewaren we jouw persoonsgegevens?”);
  • voor het doen van bestellingen of het inkopen van diensten (a, b en c: het belang om een
    correcte administratie te kunnen voeren);
  • voor het doen uitoefenen van accountantscontrole en overige interne controle (a, b en c:
    het belang om een correcte administratie te kunnen voeren);
  • om je toegang tot onze locaties te verschaffen en ten behoeve van de bedrijfsbeveiliging
    (a, b en c: het belang om een correcte (bezoekers)administratie te kunnen voeren en ons
    pand, onze inventaris, onze medewerkers en de informatie die wij onder ons hebben, te
    beschermen);
  • om je toegang te geven tot onze websites, voor beveiligingsdoeleinden en het bijhouden
    van gebruikersstatistieken van onze websites en de websites te verbeteren en om
    specifieke inhoud, zoals video’s, te kunnen tonen (a, b en c: het belang van het kunnen
    aanbieden van een veilige en geoptimaliseerde website, d);
  • voor de uitvoering of toepassing van wet- of regelgeving (b, c: het belang om aan deze
    verplichtingen te kunnen voldoen).
Hoelang bewaren wij jouw persoonsgegevens?

Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer in een identificeerbare vorm dan nodig is voor
het bereiken van de in deze Privacyverklaring genoemde doeleinden. Meer specifiek hanteren we
de volgende bewaartermijnen:

  • Persoonsgegevens die op grond van artikel 52 van de Algemene wet inzake
    rijksbelastingen (AWR) moeten worden geadministreerd, worden gedurende 7 jaar (vanaf
    het einde van het jaar waarin de betreffende gegevens hun actuele belang voor de (fiscale)
    bedrijfsvoering hebben verloren) bewaard in verband met de op DAKaccent ex artikel 52
    lid 4 AWR rustende fiscale bewaarplicht.
  • De persoonsgegevens die je voor je sollicitatie aan ons verstrekt worden tot vier weken na
    het einde van de sollicitatieprocedure bewaard. Indien je hiervoor toestemming geeft,
    houden wij jouw persoonsgegevens tot één jaar na beëindiging van de
    sollicitatieprocedure in portefeuille. Dit geeft ons de mogelijkheid om je voor eventuele
    toekomstige vacatures te benaderen. Wanneer je bij ons in dienst treedt, zullen jouw
    persoonsgegevens onderdeel worden van je personeelsdossier.
  • Camerabeelden worden in beginsel 72 uur bewaard.

Voor meer informatie over de bewaartermijnen aangaande het gebruik van cookies, verwijzen wij
je naar de cookiebanner waarin deze informatie per cookie is opgenomen.

De hierboven genoemde specifieke bewaartermijnen kunnen worden verlengd indien wettelijke
bewaarplichten van toepassing zijn/worden. Ook kunnen we de persoonsgegevens langer
bewaren indien dit nodig is ter behartiging van onze gerechtvaardigde belangen, zoals voor het
afwikkelen van incidenten en/of juridische geschillen.

Aan wie verstrekken we jouw persoonsgegevens?

Wij verstrekken jouw persoonsgegevens niet aan derden (‘ontvangers’ in de zin van de
privacywetgeving), tenzij dit noodzakelijk is voor de goede uitvoering van de in deze
Privacyverklaring omschreven doeleinden, wanneer dit wettelijk verplicht is of wanneer je hier
toestemming voor hebt gegeven. De derden aan wie de persoonsgegevens ter beschikking worden
gesteld, zijn verplicht om vertrouwelijk met jouw persoonsgegevens om te gaan. Indien deze
partijen als ‘verwerker’ in de zin van de privacywetgeving worden aangemerkt, zorgen we ervoor

dat met deze partijen een verwerkersovereenkomst wordt gesloten die aan de in de AVG
omschreven vereisten voldoet. Door ons ingeschakelde derde partijen die als zelfstandige
verwerkingsverantwoordelijke diensten aanbieden, zijn voor de (verdere) verwerking van jouw
persoonsgegevens zelf verantwoordelijk voor de naleving van de toepasselijke privacywetgeving.

DAKaccent kan jouw persoonsgegevens delen met:

  • Leveranciers (bijv. softwareleveranciers, deurwaarders, koeriersdiensten, accountants
    etc.);
  • Rechtsopvolger(s) ingeval DAKaccent wordt overgenomen door of fuseert met een ander
    bedrijf, bijvoorbeeld door faillissement en tevens met derden die betrokken zijn bij een
    dergelijke voorgestelde of feitelijke zakelijke transactie;
  • Gerechten en overheidsinstellingen;
  • Andere partijen, zoals toezichthouders en andere instanties indien wettelijk verplicht of
    met jouw toestemming.

Ten behoeve van onze dienstverlening kunnen wij persoonsgegevens doorgeven aan een
ontvanger in een land buiten de Europese Economische Ruimte dat een lagere mate van
bescherming van persoonsgegevens dan de Europese wetgeving biedt. In dat geval zullen we
ervoor zorgen dat een dergelijke doorgifte van persoonsgegevens in overeenstemming is met de
geldende wet- en regelgeving, bijvoorbeeld door het sluiten van een voor dat doel door de
Europese Commissie opgesteld en goedgekeurd modelcontract en toetsen of nog aanvullende
maatregelen nodig zijn om een passend beschermingsniveau van jouw persoonsgegevens te
waarborgen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je meer informatie wil ontvangen
over de aanwezige passende of geschikte waarborgen voor de doorgifte van jouw
persoonsgegevens buiten de Europese Economische Ruimte of wanneer je daarvan een kopie wil
te ontvangen.

Beveiliging

DAKaccent doet er alles aan om jouw gegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik
en doet dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische
maatregelen. Voor vragen over de beveiliging van je persoonsgegevens, of als je het vermoeden of
aanwijzingen van misbruik hebt, kan je contact opnemen via info@dakaccent.nl.

Jouw privacyrechten

Je hebt de volgende rechten ten aanzien van de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons:

  • het recht om te verzoeken of DAKaccent persoonsgegevens van je verwerkt en indien dit
    het geval is, op inzage in jouw persoonsgegevens en bepaalde informatie over de
    verwerking van jouw persoonsgegevens;
  • het recht op rectificatie van jouw persoonsgegevens indien deze onjuist of onvolledig zijn;
  • het recht om jouw persoonsgegevens te laten wissen (‘recht op vergetelheid’);
  • het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens of om de
    verwerking van jouw persoonsgegevens te beperken;
  • het recht om toestemming voor de verwerking van jouw persoonsgegevens in te trekken,
    indien de verwerking op jouw toestemming is gebaseerd;
  • het recht op ontvangst of afgifte van jouw persoonsgegevens aan een door jou aangewezen derde in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm (‘recht op
    dataportabiliteit’).

Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming in de zin van art. 22 AVG.

Om je rechten uit te oefenen kan je contact met ons opnemen via info@dakaccent.nl of per post
via bovengenoemde contactgegevens.

Om te voorkomen dat we informatie aan een verkeerde persoon verstrekken, kunnen we je om aanvullende informatie vragen om je identiteit te controleren. In beginsel laten we je uiterlijk binnen een maand na ontvangst van je verzoek weten of we aan je verzoek kunnen voldoen. Deze termijn kan in specifieke gevallen, bijv. wanneer sprake is van een complex verzoek, met twee maanden worden verlengd. Over een dergelijke verlenging zullen we je uiterlijk binnen een maand na ontvangst van je verzoek informeren. Op grond van de privacywetgeving kunnen we onder
bepaalde omstandigheden je verzoek weigeren. Indien dit het geval is, zullen we je uitleggen
waarom. Meer informatie over je privacyrechten is te vinden op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Klachten

Wanneer je een klacht hebt over de verwerking van je persoonsgegevens door ons, dan proberen  we er graag samen met je uit te komen. Als dit niet tot het gewenste resultaat leidt, dan heb je het  recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthouder. In Nederland is dat de Autoriteit  Persoonsgegevens. Wanneer je in een ander land van de Europese Unie woont of werkt, kan je een  klacht indienen bij de toezichthouder in dat land.

Wijzigingen

DAKaccent behoudt zich het recht voor om deze Privacyverklaring te wijzigen. De meest recente  versie van dit Privacyverklaring is steeds op onze websites te vinden. Bij substantiële wijzigingen  die een of meer betrokkenen in aanmerkelijke mate kunnen treffen, doen wij ons best om deze betrokkenen hierover rechtstreeks te informeren.