Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Alles behalve gewoon!
DAKaccent wil op een goede, eerlijke en duurzame manier zaken doen en hecht daarom veel waarde aan de sociale en maatschappelijke impact van het bedrijf. DAKaccent is daarmee in de sector allesbehalve gewoon, ‘gewoon goed’ dat is precies waar DAKaccent voor staat. Niet alleen voor haar opdrachtgevers, werknemers en leveranciers, maar ook voor bewoners, eigenaren, huurders, lokale overheden en ondernemers, het milieu: eigenlijk de gehele samenleving. Gewoon goed betekent met name dat we het voor onze directe stakeholders gewoon goed willen regelen, nu en in de toekomst! Niet voor niets bouwt DAKaccent aan een duurzame toekomst; van de relatie met medewerkers en opdrachtgevers, tot het nieuwe bedrijfspand en de levensduur van daken. DAKaccent wil zichzelf in de toekomst blijven uitdagen om zich continu te verbeteren op het gebied van MVO.
Vraag ons MVO-jaarverslag aan
Nieuwsgierig geworden naar hoe wij dat doen? Ons meest recente MVO-jaarverslag, kun je hieronder opvragen. Laat je gegevens achter, dan sturen wij het je zo snel mogelijk toe:
Kernwaarden
In de bedrijfscultuur zijn een drietal kernwaarden verankerd die voor DAKaccent van belang zijn en in het DNA van het bedrijf en haar werknemers tot uiting komen.
Deze kernwaarden zijn duurzaam, samenwerking en ‘gewoon goed’
Duurzaam
DAKaccent heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. We zetten ons voor duurzaamheid in vanuit meerdere invalshoeken. Enerzijds zetten we ons in voor verduurzaming door onze opdrachtgevers hierin te adviseren. In ieder advies stellen we verduurzamingsmaatregelen voor zoals betere isolatie, warmte reflecterende dakbedekking of het aanleggen van groen daken. Dit draagt bij aan Co2-reductie, biodiversiteit en waterberging.
Binnen onze eigen bedrijfsvoering zetten we ons ook continu
in voor mogelijkheden om te verduurzamen. Zo willen we zakelijk verkeer waar mogelijk
beperken door onze adviseurs en monteurs regionaal te laten werken. We streven
naar meer oplaadpunten en elektrische auto’s in ons wagenpark. Om met onze
bedrijfsvoering nog meer Co2 te reduceren bouwde we een duurzaam bedrijfspand
met energielabel A en we zetten met digitalisering in op het verlagen van
papier verbruik.
Samenwerking
DAKaccent staat bekend om de persoonlijke benadering en intensieve samenwerking met zowel haar opdrachtgevers, leveranciers als medewerkers. Één vast aanspreekpunt draagt er aan bij dat we weten wat er speelt bij onze opdrachtgevers. Dit stelt ons in staat om snel te schakelen, wederzijds vertrouwen is hierbij essentieel. We werken hard aan vloeiende communicatie met onze opdrachtgevers, zij hechte veel waarde aan snelle terugkoppeling bij bijvoorbeeld calamiteiten en serviceaangelegenheden. Automatisering van onze serviceafdeling levert een belangrijke bijdrage aan dit proces. Vanaf onze oprichting investeren we in de samenwerking met leveranciers en sinds enkele jaren zij wij met een groot deel van onze leveranciers onderdeel van een inkoopcollectief. Dit levert schaalvoordelen op waardoor we altijd prijsconcurrerend zijn. Het grootste deel van de leveranciers in dit inkoopcollectief bestaat uit partijen waar wij daarvoor ook zaken mee deden.
Wij doen er veel aan om werknemers aan ons te binden. Dit doen we nu personeel schaars is, maar dit deden wij ook in tijden van crisis. Bij iedere verjaardag, jubileum of geboorte zorgen we voor een passend geschenk. Met feestdagen ontvangen werknemers een kleinigheidje. Daarnaast grijpen we iedere gelegenheid aan voor een gezellige borrel. Vanuit persoonlijke aandacht voor het individu weten we wat er leeft op de werkvloer, maar ook in de thuissituatie. We hebben een personeelsvertegenwoordiging (PVT) die opkomt voor de belangen van werknemers en bespreekt wat er binnen het bedrijf leeft. Het MT gaat actief aan de slag met actiepunten vanuit het PVT-overleg en werkt met de PVT samen om draagvlak te creëren.
Gewoon goed
DAKaccent heeft als slogan “gewoon goed”. Wij zijn trots op wat we doen en voor wie we het doen. We hebben een trouwe kring vaste opdrachtgevers waarvoor wij al jaren het beheer, onderhoud en renovaties van hun daken uitvoeren. Vanuit een nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers weten wij hun wensen om te zetten naar een gewoon goed dakadvies. Onze commercieel technisch adviseurs behandelen een renovatie aanvraag van A tot Z en adviseren als dat beter is voor de opdrachtgever altijd alternatieven. Hierbij kijken we zeker niet alleen naar het financiële aspect, maar ook naar de milieubelasting.
Het leveren van kwalitatief goed adviezen en het maken van kwalitatief goede daken is voor ons vanzelfsprekend. Mocht er onverhoopt een gebrek komen aan een door ons aangebracht dak, dan lossen we dat op zonder gedoe. Wij hechten waarde aan langdurige relaties. Want wat we zeggen willen we ook waar maken. Ons uitgebreide serviceapparaat kan snel en adequaat handelen om zo calamiteiten te voorkomen en lekkages op te lossen. Scholing vinden wij belangrijk. We investeren in onze mensen. Alle medewerkers hebben het VCA-certificaat, in iedere ploeg is de voorman gecertificeerd bedrijfshulpverlener en we leiden vakmensen op via Tectum, de dakdekkersschool.